AINOA saavutti vuonna 2024 ennätysluvut niin kävijämäärissä kuin myynnissä. Tapiolan kaupallisena sydämenä toimiva kauppakeskuksemme vahvisti asemaansa yhtenä pääkaupunkiseudun vetovoimaisimmista ostoskohteista, mikä näkyi myös vuokralaistyytyväisyydessä.
AINOA saavutti vuonna 2024 merkittävän virstanpylvään, kun kauppakeskuksemme kävijämäärä nousi 10,2 miljoonaan. Kasvumme vuodesta 2019 on ollut huomattava: 50 prosentin nousu tarkoittaa yli kolmea miljoonaa uutta kävijää. Myös myyntimme kehittyi erinomaisesti yltäen yli 230 miljoonaan euroon, eli kasvua vuodesta 2019 kertyi lähes 60 prosenttia.
Kauppakeskuksemme vetovoimaa vahvistettiin vuonna 2024 uusilla brändeillä. Suomalaisen muodin huippunimet Marimekko ja Voglia avasivat myymälänsä AINOAssa. Kansainvälisesti tunnettu hyvinvointibrändi Rituals, korealaisen ihonhoidon edelläkävijä Yeppo & Soonsoo ja suosittu Blue Lagoon -kauneushoitolaketju täydensivät hyvinvointipalveluidemme tarjontaa.
Perheiden palvelutarjonta laajeni second hand -liike Kidian sekä korealaisia ja japanilaisia koruja myyvän Little Wildin myötä. Kodin sisustamiseen uutta inspiraatiota toi Cobello, ja ravintolatarjonnan makupalettia laajensi Dif Döner.
– Jokainen uusi toimija on tarkkaan valittu täydentämään AINOAn palvelukokonaisuutta, kauppakeskusjohtajamme Marja-Liisa Finska kertoo.
AINOAn strateginen vuokralaisten valinta näkyy vuoden 2024 vuokralaiskyselyssä, jossa kauppakeskuksemme vahvisti asemaansa haluttuna liikepaikkana. Kiinteistötieto Oy:n (KTI) puolueettomassa, 26 kauppakeskusta kattavassa tutkimuksessa AINOA erottui edukseen kaikilla mitatuilla osa-alueilla. Erityisesti turvallisuus ja siisteys nousivat vertailuaineiston kärkeen, mikä on kasvattanut vuokralaistemme tyytyväisyyttä ja suositteluhalukkuutta.
– Vahva kasvu kaikilla mittareilla osoittaa AINOAn vakiinnuttaneen asemansa yhtenä pääkaupunkiseudun vetovoimaisimmista kauppakeskuksista. Erityisen ilahduttavaa on vuokralaisten tyytyväisyys ja monipuolistuva liiketarjonta, jotka yhdessä kasvavien kävijämäärien kanssa luovat vankan pohjan sitoutuneen omistajan pitkäjänteiselle kehitykselle, kauppakeskusjohtaja Marja-Liisa Finska kommentoi.
Jatkamme tulevaisuudessakin keskuksemme kehittämistä.
– Haluamme kasvaa oikealla tavalla: ei valtavaksi vaan hyvää paljon paremmaksi. Tavoitteemme vuoteen 2030 mennessä on kasvattaa myyntiä 50 prosenttia ja kävijämääriä 30 prosenttia – tämänhetkiset tulokset osoittavat, että olemme oikealla tiellä, Finska summaa.
Lisätietoja:
Marja-Liisa Finska
Kauppakeskusjohtaja, AINOA
marja-liisa.finska@lahitapiola.fi
+358 50 388 3278